Bloed, zweet en tranen!!! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Bloed, zweet en tranen!!! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Bloed, zweet en tranen!!!

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

21 Mei 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag na een paar dagen wisselvallend weer, hadden we vandaag fantastisch weer voor een mooie wandeling.

Om half 10 stonden we dan ook klaar boven aan de Grand Canyon om de afdalling te beginnen. Het nadeel was alleen dat we ook weer dezelfde weg omhoog moesten lopen. Daarom kozen we er voor om zo een 1,5 tot 2 uur af te dalen aangezien je over de klim ongeveer 1,5x zo lang doet. Zo zou de tocht al gauw 4 tot 5 uur duren.

Al snel merkte we dan het geen makkelijke wandeling zou worden. Het pad liep al snel vrij steil naar beneden en na ongeveer 2 uur lopen bereikte we het 3 mile point waar een rust plaats was. We besloten daar ons brood op te eten.

Inmiddels was het 12:15 uur en besloten we toch maar aan de klim terug te beginnen. Al snel bleek ons vermoedde waar te worden en bleek het een zware terug tocht te worden, alleen gek genoeg deden we over de terugweg even lang als de heenweg.
Na een tocht van zo een 4 uur, kwamen we vermoeid maar voldaan terug.

We zijn daarna terug gegaan naar het hotel en hebben ons daar lekker te ontspannen. Morgen rijden we verder naar Scottsdale.