Wintersport? - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Wintersport? - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Wintersport?

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, Fresno

Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit ons hotel. Na 2,5 uur rijden over de snelweg kwamen wij aan bij de rand van het Yosemite national park. En begonnen we aan de klim richting de Yosemite vallei. Toen we op een hoogte van 1000m kwamen verranderde het landschap van groen naar wit en toen we de 1500m grens bereikte was alles wit en lag er overal een laag van 10 cm sneeuw en kreeg ik toch echt het gevoel dat ik op wintersport was.

Langzamerhand begonnen we te dalen en kwam de vallei inzicht. In de vallei aangekomen werden we overdonderd door al het natuurgeweld dat er te zien was. Het is werkelijk met geen woord te beschijven hoe fantastisch dit allemaal was. Daarom maar extra veel foto's geplaatst.

Helaas hadden wij geen tijd om een mooie wandeling te maken naar de top van 1 van de vele watervallen. Voor een ieder die ooit van plan is om naar het Yosemite park te gaan neem zeker 3 dagen de tijd om hier uitgebreid rond te kijken/wandelen helaas hadden wij maar een paar uur de tijd.

Na ongeveer 3 uur te hebben rond gedwaald zijn we weer begonnen met de klim uit de vallei en bereikte we de grens van 2000 meter waar weer volop sneeuw lag. Daarna daalde we af naar de Mariposa grove, waar de Giant Sequoia bomen te zien zijn. Dan weet je ook meteen weer hoe klein we eigenlijk zijn, die bomen waren 8,5m breed en 65m hoog. Inmiddels was het half 5 en vonden wij het tijd om naar het hotel te gaan. Rond 6 uur arriveerde we dan na een lange dag in het hotel in Fresno.

• 17 Mei 2011 - 06:24

Bart:

Inderdaad heel bijzonder. Vooraf was al duidelijk dat dit een mooie dag zou worden toch? Vanavond naar Las Vegas ? Goede reis.

• 17 Mei 2011 - 11:12

Bettina:

Foto zou kunnen heten "Rik in Fieberbrunn"
    Aunty

• 17 Mei 2011 - 14:39

Martine:

Hoi Rik, wat klinkt het allemaal fantastisch ik ben jeloers op jullie.
    Met de foto