Darwin to Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Darwin to Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Darwin to Cairns

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Maandag in Sydney even al me spullen bij elkaar geraapt en me tas ingepakt en voor de rest een beetje rond gehangen in het centrum van Sydney.
Dinsdag vloog ik dan weer naar Darwin en toen ik daar aan kwam stond Josia mee al op te wachten. Ze was 15minuten voor mij geland in Darwin en samen zijn we naar het hostel gegaan.
Na 2 dagen lekker in de zon gelegen te hebben. Hebben we vrijdag de tour naar Litchfield gedaan. Ik had deze tour al gedaan maar Josia wilde ook graag krokodillen zien.
Zaterdag moesten we om half 10 onze campervan ophalen, daarna hebben we al onze spullen in de campervan gedaan en uitgechecked bij het hostel, nog even boodschappen gedaan en het "Camps 6" boek gekocht. Hier in staan alle campings en rest area's van Austtalie in, toch wel handig als je gaat camperen. Uiteindelijk vetrokken we om ongeveer 11:45 uur uit Darwin en reden we over de Stuart highway richting Katherine. Na onderweg nog wat pauzes te hebben genomen arriveerde we om ongeveer om 7 uur bij een restarea 40 km voorbij Katherine, daar hebben we eten gemaakt en daarna zijn we nog een uurtje door gereden en nadat we in het donker nog bijna een kangaroo die de weg overstak hadden aangereden zijn ongeveer 40 km voorbij mataranka gestopt om daar op een restarea te kamperen.
Zondag en maandag hebben we flink door gereden en eigenlijk alleen maar gereden, gegeten en geslapen. Buiten dan we 's avonds in het donker enkele malen moesten uitwijken voor overstekende kangaroo's en andere beesten zijn we dinsdagmiddag aan gekomen in Townsville en eten we vanavond aan het strand. Morgen nog even de laatste 350 km naar Cairns en we hebben de trip volbracht. Het was een pittige afstand en we hebben onder weg verschillende landschappen gezien maar het werd een beetje eentonig en saai. Na 2500 km ben ik het toch wel zat.

Groet Rik