Fritroy island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Fritroy island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Fritroy island

Blijf op de hoogte en volg Rik

12 Augustus 2012 | Australië, Cairns

Woensdag zijn we voor dat we naar Cairns zijn gereden nog eerst langs Mission Beach gereden. Om 13:00 uur kwamen we uiteindelijk aan in Cairns. We zijn eerst naar ons hostel gereden en hebben daarna de campervan weg gebracht, dat was niet zo ver want het autobedrijf zat naast het hostel. Donderdag en vrijdag heb ik dan niet zo veel gedaan, een beetje door Cairns gewandeld en films gekeken op de kamer.

Zaterdag zijn we naar Fritztoy island geweest. De heen weg er naar toe leek wel een achtbaan, het waaide namelijk erg hard waardoor er erg hoge golven op zee waren. We dachten lekker in het zonnetje te gaan zitten op het bovendek maar dat was niet zo een heel goed idee want we kwamen zeik nat aan op het eiland. Gelukkig hebben we wel kunnen lachen. Op het eiland hadden we wat minder last van de wind en hebben we lekker de hele dag in de zon gelegen en gesnorkeld in zee. Het snorkellen was zeer de moeite waard want het koraal en de vele vissen waren erg mooi op te zien.

Zondag werden we om half 7 op gehaald voor een dagje extreme white water rafting. Na 2,5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we eindelijk bij het begin punt van de tocht. Voordat we begonnen kregen we eerst een uitleg en moesten we het water in en dat merk je toch dat het winter is want het water was erg koud. We hebben 2 uur geraft tot de lunch onderweg ook nog van rotsen gesprongen en zwemmend van stroomversnellingen af. Na de lunch hebben we nog 2,5 uur geraft. Het was zeer spectaculaire vooral omdat de stroomversnelling snel achter elkaar volgde. Morgen vertrekken we weer uit Cairns en gaan me met een campervan richting Brisbane.