Cairns --> Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Cairns --> Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Cairns --> Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Rik

18 Augustus 2012 | Australië, Brisbane

Maandagochtend hebben we onze campervan opgehaald. Toen we bij het verhuur bedrijf aankwam bleek dat we een grote luxe camper hadden voor 6 met alles er op en er aan. Het duurdere alleen allemaal erg lang voordat we weg konden. We moesten eerst een DVD kijken met alle infomatie over de camper en daarna nog 1 uur wachten tot dat we de camper eindelijk mee konden nemen. De 1e dag was eigenlijk dus maar een halve dag.

Dinsdag zijn we eerst langs Arlie beach gereden, daar hebben we 2 uur pauze gehouden voordat we verder gingen. Woensdag hebben we de hele dag alleen maar gereden.

Donderdag zijn we langs Noosa heads geweest en hebben we daar een uurtje gestopt en aan het strand gezeten en uiteindelijk zijn we 100 km voor Brisbane gestopt. Vrijdag hebben we het laatste stukje naar Brisbane gereden en de camper weer terug gebracht. 's Avonds hebben we nog war door Brisbane gelopen.

We hebben nu 2 keer 5 dagen een camper/campervan gehad om stukken door Australië te reizen maar ik vind het toch niet leuk als gedacht. Doordat de afstanden die je in korte tijd moet maken heb je geen tijd om bij de leuke dingen wat langer te blijven en doordat de tussen stukken zo lang en saai zijn begint het te vervelen hoewel het camper wel leuk blijft. Het landschap was gelukkig wel wat minder saai dan tussen Darwin en Cairns.

Zaterdag ben ik alleen door Brisbane gelopen, Josia had niet zo veel zin. Ik ben eerst een stuk langs de Brisbane river gelopen en daarna weer terug door het centrum. Op de terug weg naar het hostel kwam ik in een park een herdenkingsdienst tegen, het is namelijke " Vietnam Veterans day". Dus ik heb de rest van de dienst bij gewoond. Was wel indrukwekkend om te zien.
Tot nu toe vind ik Brisbane een mooie stad, het centrum is niet zo groot. Ik vind het ook niet zo een drukke stad en als je langs de rivier loopt heb je een mooi uitzicht op de stad. Ik had hier graag een paar dagen willen blijven maar morgen gaan wel al weer verder richting Bayron bay en dan dinsdag weer verder richting Sydney, dan komt het eind van me reis door Australie al erg dichtbij.

Groet rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australië

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

Goodbye Australia

18 Augustus 2012

Cairns --> Brisbane

12 Augustus 2012

Fritroy island

07 Augustus 2012

Darwin to Cairns

28 Juli 2012

Cockatoo island
Rik

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 15868

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 05 Oktober 2016

Maleisië

09 Mei 2012 - 29 Augustus 2012

Australië

09 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Rondreis "The Big Apple & The Wild West"

Landen bezocht: