back in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu back in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

back in Melbourne

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

04 Juli 2012 | Australië, Melbourne

Zaterdag waren de Canadezen in het Hostel erg druk in de weer in de keuken want het was Canadaday. Dus er werd taart gebakken en cupcakes gemaakt, het hostel werd rood en wit versierd en de meeste hadden rood/witte kleren aan. We hebben er een gezellig feestje van gemaakt. De zondag maar lekker door geslapen want maandagochtend was de Finale van het EK en dus dat werd in nachtje door halen eerst de Tour de France gekeken tot 2 uur 's nachts en daarna nog wat films en toen om 4 uur de mensen van de nachtdienst terug kwamen. Zaten we om 4:45 uur met een groep klaar om de Finale te kijken. Na de wedstrijd naar bed gegaan en tot half 2 's middags geslapen. Daarna me kleren gewassen en me backpack ingepakt en nog wat boodschappen gedaan voor me reis naar Melbourne.

Om 5 uur toen Josia naar haar werk ging nog even afscheid van haar genomen. Om 10 uur vetrok mijn bus naar Melbourne en de reis duurde 8 en een half uur. Dinsdag morgen om half 7 arriveerde ik in Melbourne en ben ik naar me hostel gegaan, helaas kon ik nog niet inchecken had eigenlijk nog wel even willen slapen. Gelukkig kon ik wel me bagage afgeven zodat ik daar niet de hele dag mee moest sjouwen. Ik ben eerst maar even wat koffie gaan drinken en dat is Melbourne niet zo heel moeilijk want om de 50 meter kom je wel een tentje tegen waar je koffie kan krijgen. Rustig me koffie opgedronken en wat broodjes gegeten. Daarna naar het visitors centre geweest om te kijken of er nog eventuele een excursie kon doen. Daarna ben ik een wandeling wezen maken door de Botanische tuinen en langs het Shrin of Remembrance hier worden de doden van de 1 en 2 wereld oorlog herdacht. Daarna nog wat door de stad gelopen en terug gegaan naar me hostel om in te checken en lekker op bed te liggen ik was toch wel erg vermoeid.

Vanmorgen werd ik om 12 uur wakker en ben ik naar het MCG( Melbourne Cricket Ground) geweest. Dat is een groot stadion waar ze cricket en de wedstrijden in de Australian Football league spelen. Dit is niet het voetbal zo als wij het kennen het is een combinatie van voetbal en rugby. In het MCG is het nationale sport museum en daar heb ik ongeveer 2 uur lang de geschiedenis van de Australische sport bekeken. In nu zit ik op Federation square even lekker in het zonnetje.

Groet Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

Goodbye Australia

18 Augustus 2012

Cairns --> Brisbane

12 Augustus 2012

Fritroy island

07 Augustus 2012

Darwin to Cairns

28 Juli 2012

Cockatoo island
Rik

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 15856

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 05 Oktober 2016

Maleisië

09 Mei 2012 - 29 Augustus 2012

Australië

09 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Rondreis "The Big Apple & The Wild West"

Landen bezocht: