Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

13 Juli 2012 | Australië, Darwin

Na wat chaos op het vliegveld van Sydney, het was namelijk erg druk, gelukkig was ik een uur en 3 kwartier van te voren al op het vliegveld. Bij het hostel zeiden ze dat als ik er een uur van te voren was dat genoeg was maar voor de zekerheid was ik maar wat eerder gegaan. Na een rustige vlucht van ongeveer 4 en half uu kwam ik in Darwin aan. Ik blijf het vliegen toch mooi vinden je stapt in en binnen een paar uur bij je zo ruim 3000 km verder.
Darwin ligt en andere tijdzone dan Sydney en volgens mij in de enige tijdzone waar ze met een half uur verschil werken. Het is Darwin dus een half uur vroeger dan in Sydney, het verschil met Nederland is 7,5 uur.

Toen ik het vliegtuig uit stapte merkt ik al gelijk dat het een stuk warmer was. Van het vliegveld ging ik met de bus naar me hostel daar aan gekomen leek het wel of het hele vliegtuig naar het zelfde hostel ging en ik stond natuurlijk helemaal achter in de rij, maar ik denk dat het hostel dat wel vaker heeft mee gemaakt wat binnen no time stond er 3 meiden klaar op iedereen zo snel mogelijk in te checken. Uiteindelijk heb ik denk een half uurtje moeten wachten. Het hostel waar ik verblijf is een beetje een mengelmoes van mensen er zijn gezinnen met kinderen, mensen van rond de 60 en natuurlijk veel jonge backpackers.

Het is allemaal heel relaxed hier en het weer is fantastisch 30 graden en veel zon. Darwin is een niet zo een grote stad als je het al een stad mag noemen. Buiten Darwin liggen veel nationale parken met veel regenwouden en rivieren.

Het eerst wat ik de volgende dag dan ook gedaan heb is kijken of ik dagtocht kan maken naar een van die parken, en dat is gelukt. Woensdag ga ik de hele dag naar het Litchfield nationalpark en ga ik een stuk varen op de Adelaide river om daar krokodillen te zien en daarna gaan we wat watervallen bekijken. De rest van me tijd in Darwin zal ik lekker genieten van de zon en lekker bij het zwembad van het hostel of op het strand liggen. Dus ik zal de komende 2 weken niet zo veel schrijven op deze website.




  • 13 Juli 2012 - 12:29

    Martine:

    Hoi Rik,
    Je had me al het 1 en ander verteld via de telefoon maar het is toch wel een hele belevenis als je de verslagen dan weer leest. De foto,s erbij ziet er goed uit, zeker het weer ben echt jaloers.
    Dit zijn wel jou dingen. Geniet ervan en nog veel plezier.
    liefs mam

  • 14 Juli 2012 - 11:44

    Rik Kwantes:

    Ik heb het ook erg naar me zin, en zal proberen wat zon jullie kant op te sturen

  • 19 Juli 2012 - 15:31

    Opa En Oma:

    Lieve Rik
    Vandaag je kaart ontvangen, toen ben ik op de computer naar je gaan zoeken. Dat is gelukt. Rik fantastisch daar. Leuke en mooie foto s. Inderdaad om jalours op te worden. Nog een fijne tijd. Hopelijk kom je een keer langs, als je weer thuis bent. 2 Sept. gaan we weer op weg met de caravan.
    Liefs opa en oma

  • 20 Juli 2012 - 02:09

    Rik Kwantes:

    Hoi opa en oma

    Leuk om te horen dat de kaart is aangekomen.
    Ik kom 14 augustus weer naar huis dus voordat jullie op vakantie gaan kom ik een keer langs.

    Liefs rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australië

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

Goodbye Australia

18 Augustus 2012

Cairns --> Brisbane

12 Augustus 2012

Fritroy island

07 Augustus 2012

Darwin to Cairns

28 Juli 2012

Cockatoo island
Rik

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 05 Oktober 2016

Maleisië

09 Mei 2012 - 29 Augustus 2012

Australië

09 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Rondreis "The Big Apple & The Wild West"

Landen bezocht: