great ocean road - Reisverslag uit Red Cliffs, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu great ocean road - Reisverslag uit Red Cliffs, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

great ocean road

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

29 Mei 2012 | Australië, Red Cliffs

Na bijna een week lekker in het zonnetje te hebben gezeten en wat boeken te hebben gelezen,zijn we zaterdag vetrokken voor een weekend weg dit was een mooie gelegenheid om de great ocean road te rijden. Om half 11 zijn we uit red cliffs vetrokken en zijn we in het zuid-westelijke richting gereden tot we bij Mount Gambier(een dorp aan de kust) aan kwamen, hier deden we toch langer over dan voor te voren gedacht. Het was inmiddels al 5 uur. We besloten om nog een stuk langs de kust door te rijden, zodat we de volgende dag wat meer tijd hadden om te stoppen en rond te kijken als op de great oceaan road waren

Om 6 uur zijn we gestopt op een restarea even voor bij Nelson. Daar aangekomen hebben we de tent op gezet en een kampvuur gemaakt. Op de restarea stonden ook nog 2 andere jongens en een man en een vrouw. Na 2 uur lukt het ons niet meer om het kampvuur aan te houden, we probeerde van alles maar het lukte niet en dat vonden onze kampgenoten erg lachwekkend. We besloten toen maar te gaan slapen, tot een van de jongens zei jullie mogen ook bij ons kampvuur komen zitten hoor. Bleken de andere 2 jongens ook uit Nederland te komen en hebben we nog tot 1 uur verhalen uitgewisseld over Australie.

De volgende ochtend vetrokken we om 10 uur richting Melbourne en na ongeveer 2 uur rijden kwamen we bij het begin van de great ocean road, de great oceaan road is een weg die slingert langs de kust. Tijdens de rit over de great ocean road zijn we een paar gestopt om bij uitzichtpunten te kijken. De kust was echt fantastisch om te zien en natuurlijk zijn we ook gestopt bij de "twelve apostles" en die waren mooi om te zien. Verder was de greag ocean road gewoon fantastisch om te rijden, de weg slingerde langs de kust en het uitzicht was fantastisch. Het was alleen erg jammer dat we maar kort de tijd hadden en daarom niet om overal konden stoppen waar we wilden.

De rest van de week heb ik niet zo veel gedaan, wel zijn we langzamerhand al wat plannen aan het maken om samen verder door Australie te reizen.
Maar de komende 2 a 3 weken blijven we zo ie zo nog in Red Cliffs dus valt er niet zo veel te vertellen buiten dat het erg goed gaat en dat ik erg naar me zin heb.