EK - Reisverslag uit Red Cliffs, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu EK - Reisverslag uit Red Cliffs, Australië van Rik Kwantes - WaarBenJij.nu

EK

Door: rik kwantes

Blijf op de hoogte en volg Rik

19 Juni 2012 | Australië, Red Cliffs

De bedoeling was dat we deze week zouden vertrekken uit Red Cliffs, maar zaterdag besloot Josia toch liever wilde blijven werken om wat meer geld te verdienen. Dat vond ik wel jammer want de vervelling begon bij toch wel toe te slaan.

Zaterdagnacht om 2 uur zaten we met een groepje Nederland - Denemarken te kijken, nauw dat was niet zo een succes. Na de 1-0 van Denemarken werden we door de iedereen in het hostel belachelijk gemaakt en elke keer als Van Persie over de bal struikelde werd het alleen maar erger. Dus na de wedstrijd ben ik dan ook met een klote gevoel naar bed gegaan. Zondagmiddag was het klote gevoel wat weg en kwam Gail(De baas van hostel) naar me toe. Gail regelt al het werk voor iedereen in het hostel en omdat alle jongens in het hostel al een baan hebben vroeg ze aan mij of ik misschien ook wilde werken. Dat leek me wel leuk, ik had toch niks te doen.

Dus maandag ging om 7 uur de wekker want ik moest om 8 uur beginnen. Samen met een andere jongen reden we naar een boerderij en daar stond de boer ons op te wachten. Hij vertelde ons wat we moesten doen, het kwam er op neer dat we de takken die al los waren geknipt van de druivenbomen los moesten trekken en op de grond moesten gooien. Niet echt zwaar werk maar na 1 uur en 60 bomen verder werd het wel saai. De boer betaalde ons 25 cent per boom dus verdiende ik ongeveer 15 dollar per uur. Maandag, dinsdag en woensdag heb ik dat 7 uur per dag gedaan.

Donderdagochtend om 5 uur speeldde Nederland tegen Duitsland en na de slechte wedstrijd van zaterdag hadden toch wel verwacht dat de mannen van oranje gebrand waren op een overwinning maar helaas voor ons bleek dat niet het geval en was er voor ons weinig te genieten. Gelukkig moest ik werken dus waren de gedachtes aan de wedstrijd snel weg. Donderdagmiddag zat het werk er op en hadden we alle bomen gedaan en had ik in 4 dagen tijd 400 dollar verdient. Vrijdag heb ik lekker rustig aan gedaan, wat tv gekeken en een boek gelezen.

In het weekend heb ik niet zo veel gedaan, Zaterdag met Josia naar Mildura geweest en schoenen gekocht wat me schoenen waren helemaal af na 4 dagen werken.
Maandag ochtend om half 5 ging de wekker en zaten we er weer klaar voor, maar helaas het Nederlands elftal was er duidelijk niet klaar voor. Daarna gelijk maar weer me bed ingedoken en verder geslapen.
Nauw dat was het weer voor deze week groet Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Red Cliffs

Australië

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2012

Goodbye Australia

18 Augustus 2012

Cairns --> Brisbane

12 Augustus 2012

Fritroy island

07 Augustus 2012

Darwin to Cairns

28 Juli 2012

Cockatoo island
Rik

Actief sinds 27 April 2011
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 15863

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 05 Oktober 2016

Maleisië

09 Mei 2012 - 29 Augustus 2012

Australië

09 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Rondreis "The Big Apple & The Wild West"

Landen bezocht: